Sain marraskuun lopulla työni puolesta kutsun tulla tutustumaan Starbucksin uuteen, toimistoihin tarkoitettuun kahvilakonseptiin Starbucks Corner Caféeseen. Ensimmäinen konseptin mukainen kahvila oli avattu Soneran tiloissa Helsingissä.
Uuden konseptin myötä Starbucks haluaa antaa yrityksille mahdollisuuden tarjoilla henkilökunnalleen yhtä laadukasta kahvia, kuin mitä on tarjolla ketjun kahviloissa ympäri maailmaa. Starbucksin yhteistyökumppanina toimii palveluautomaattiyritys Selecta.
Oma kahvila työpaikalle
Olen viimeksi juonut Starbucksin kahvia monta vuotta sitten Lontoossa, joten en pysty suoraan vertailemaan maistuiko automaatista napattu latte yhtä hyvältä kuin Helsingin uudessa Starbuckisissa, mutta hyvää se oli.
Starbucks Corner Cafén ainoa huono puoli on se, että se soveltuu vain suurempien yritysten käyttöön. Koska laadukas kahvi tarvitsee laadukkaan kahviautomaatin, joka jauhaa kahvin pavuista ja käyttää tuoretta maitoa, huoltaa Selecta nämä automaatit päivittäin. Näin ollen Starbucks Corner Cafén käyttökustannukset ovat sitä luokkaa, että kahvin kulutuksen pitää olla noin 100 kuppia päivässä, että konseptikahvila kannattaa omaan toimistoon hankkia.
Seuraa blogia