Miksi minä olen mukana PING Helsingissä?

vaikuttajamarkkinointi

Aloitin oman blogini kirjoittamisen vuonna 2013. Kuten niin monella muullakin, blogini syntyi intohimosta ja kiinnostuksesta johonkin aiheeseen. Minulla kiinnostuksen kohde on hyvä työelämä, läppärin takana tehtävä toimistotyö ja kauniit toimistotarvikkeet.

Työelämän lifestyleblogini ei kuulu mihinkään blogiportaaliin, enkä ole ainakaan vielä törmännyt toiseen bloggaajaan, joka kirjoittaisi samasta aihepiiristä. Koska kotini ja päivätyöni ovat Tallinnassa, niin Suomessa järjestettäviin bloggaajatapahtumiin ehdin harvoin osallistua.

Voi sanoa, että teen blogiani aika yksin. Toki minulla on mentoreita, hyviä ystäviä ja kavereita, joilta kysyn neuvoa ja vinkkejä ja jotka pyyteettömästi tekevät blogiani tunnetuksi yhä uusille ihmisille.
Myös viestintäalan yrittäjänä teen paljon töitä yksin. Toki tässäkin työssä on paljon ihania yhteistyökumppaneita, joiden kanssa vaihdan ideoita ja suunnittelen uutta, mutta varsinaista työyhteisöä minulla ei ole ollut muutamaan vuoteen.

Niinpä minulle, nyt jo kolmatta kertaa järjestettävä PING Helsinki oli vastaus unelmiini. Kokonainen päivä, jonka saisin viettää muiden bloggaajien ja sisällöntuottajien kanssa vaihtaen kokemuksia, ajatuksia ja ideoita. Lisäksi saisin kuunnella inspiroivia puheenvuoroja ja osallistua hyödyllisiin workshopeihin.

Pyrin mukaan heti ensimmäisenä vuonna. Vielä silloin ei tärpännyt, mutta se sai minut vain sisuuntumaan. Kehitin blogiani eteenpäin, aktivoiduin muissakin kanavissa ja seuraavana vuonna kirjoitin entistä paremman hakemuksen ja pääsin viime vuonna mukaan!

Päivä Långvikissa viime keväänä oli mahtava, aivan kuten olin arvellutkin! Uusia ja vanhoja bloggaajakollegoita, käytännössä hyödynnettäviä vinkkejä ja ideoita omaan blogiin sekä uusia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa pääsin suunnittelemaan sisältömarkkinointia.
PING Helsingin antamalla energialla jaksoin kaksi seuraavaa päivää juhlia hyvän ystävän nelikymppisiä, vaikka yöunet jäivät vähän lyhyiksi ja viedä taas blogiani eteenpäin.

Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi?

Sisällöntuottajien lisäksi PING Helsinki on mielestäni vaikuttajamarkkinoinnista kiinnostuneille yrityksille mainio paikka löytää uusia yhteistyökumppaneita, sisällöntuottajia ja uusia näkökulmia viestintään ja markkinointiin. Moni yritys haluaa edelleen viestinsä Hesarin etusivulle tai Kymmenen uutisiin, vaikka voisi saada tuotteelleen tai palveluilleen paljon paremman ja suuremman näkyvyyden vaikuttajamarkkinoinnin eli bloggaajien, instaajien, snäppääjien ja tubettajien kautta.

Eikä uudenlaista ja jo tehokkaaksi todettua vaikuttajamarkkinointia kannata pelätä, vaan sitä kannatta tehdä ja ideoida yhteistyössä digitaalisten vaikuttajien kanssa, jotka tuntevat kanavansa ja yleisönsä.

Itsekin olen löytänyt PING Helsingin kautta yhteistyökumppaneita, joiden viestille nimenomaan minun blogini on ollut oikea julkaisukanava ja yhteistyökumppani. Se on myös todistanut minulle, että blogimaailmassa voi pärjätä, vaikka ei kirjoittaisikaan muodista, sisustuksesta tai kauneudesta.

Tämän takia hain ja pääsin PING Helsingin Content Guruksi myös tänä vuonna.
Lippuja Suomen parhaalle business festivaalille voi ostaa täältä.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

47 − 44 =

Post Navigation