Mindfulness lentokoneessa

Pahoitteluni kun blogissa on viime päivät ollut kovin hiljaista!
Muutto, uuden kodin löytäminen ja matkalaukkuelämä muiden nurkissa on vaan vienyt kaikki voimat.
Viikonloppuna pääsin pakenemaan muuttorumbaa muutamaksi päiväksi työmatkalle Frankfurtiin.

Aikainen aamulento ei ollut paras mahdollinen vaihtoehto tähän mielentilaan, mutta useammalla kahvikupilla siitäkin selvittiin.

Johtuneeko korkeista stressitasoista, että huomasin Finnairin Blue wings –lehdessä Aleksi Litovaaran mindfulness-vinkit lentomatkustajalle. Mikä olisikaan parempi paikka treenata mindfulness-taitoja kuin lentokone, jossa olet pakotettu viettämään muutaman tunnin, etkä oikein voi tehdä muutakaan järkevää. Aleksin vinkit toimivat niin hyvin, että nukahdin ja saavuin perille hyvin levänneenä.

Tässä kolme mindfulness-harjoitusta lentokoneeseen:

  1. Ole tietoinen. Mindfulnessin perusajatus on se, että olet perillä. Lentokone vie sinua jo sinne, minne olet menossa, joten istu rauhassa ja rentoudu. Katsele, kuuntele ja tunne ympärilläsi tapahtuvat asiat ilman tuomitsemista. Ole vain tietoinen niistä.
  2. Taklaa ahdistus. Jos tunnet olosi hermostuneeksi ja rauhattomaksi, kokeile pidellä jotain esinettä käsissäsi. Se auttaa palauttamaan huomiosi yksinkertaisiin fyysisiin tunteisiin, sen sijaan, että jäät junnaamaan omiin ajatuksiisi.
  3. Hengitä helposti. Keskity hengitykseesi. Ajattele sanaa ”rauha” kun hengität sisään ja sanaa ”tyyneys” kun hengität ulos. Voit myös kokeilla 7/11 metodia; laske seitsemään kun hengität sisään ja yhteentoista kun hengität ulos. Tällä on tasapainottava vaikutus hermostoosi.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

92 − 83 =

Post Navigation